Topic bekijken : Oneens?
Pagina : 1
Gepost door: Emile - Donderdag 19 oktober om 15:17
profile
Hey allemaal!
Eerst maar ff bedanken dat jullie de tijd hebben genomen om mijn site te keuren smilie

Om niet al te arrogant over te komen, wil ik direct zeggen dat ik heel goed tegen kritiek kan. Maar dan moet die kritiek wel kloppen. Ik post dit om jullie erop te wijzen, en daardoor dus jullie diensten te verbeteren. Mijn rapport:

Quote:
Rapport - Emile\'s Site!

Lay-out 7
Menu/navigatie 5
Scripting 5
Inhoud 6.5
Taal fouten 7
Laadtijd 4
Dode links 5
Originaliteit 6
Updates 6

Commentaar
Leuke lay-out, maar het duurt wel errug lang om \\\\\\\'m te laden! Het menu is wel oké, maar nadat je op een paar knoppen drukt, doet ie het niet meer. Scripting is niet zoveel als je kijkt naar de index, als je games.htm bijv. bekijkt stelt het ook niks voor. Let wel op, soms sluit je je <font>-tags niet goed af! Ook zou een site geschikt moeten zijn voor alle browsers.
Het idee is goed, maar verbeter de scripting.

Gekeurd door Sanne
Gemiddelde 5.7

Om maar te beginnen bij punt 2 (lay-out is smaak), dat het menu onoverzichtelijk is. Er is één startmenu waar álle links zich in bevinden. Dit menu kun je dmv een startknop tevoorschijn halen. Wat is hier nou zo onoverzichtelijk aan?

Punt 3: scripting. Hier heb ik me echt rot om gelachen smilie Mijn site bevat 20kb + aan (java)scripts, en dan wordt er gezegd dat er geen scripting is. Waarom niet? Omdat de keurder naar index.htm heeft gekeken. Sorry, maar iedereen ziet toch dat de index alleen een iframe bevat? Kijk eens naar desktop.htm, en lees maar eens tot </head>. Tot over een half uurtje smilie

Taalfouten, tja, ik heb ze niet kunnen vinden. Jullie mischien wel? Graag ff vermelden.

Laadtijd: met 20kb/s up -> 6 seconden, zelfs nog eerder. Dat komt omdat ik een refresh tag heb toegevoegd, zodat dial up gebruikers geen verspringende pagina zien, wat nogal stoort.

Dode links: Geen? Hier heb ik verder niks op aan te merken, spreekt voor zich smilie

Originaliteit: Ooit vista in html gezien? Vanaf nu wel, eerder niet. Ik vind dit idee eigenlijk origineler dan de zoveelste funsite...

Updates: Kunnen jullie niet zien. Een beetje vaag om hiervan een punt te maken. Updates gebeuren zonder dat jullie het kunnen zien, tenzij de webmaster elke keer post (iets wat ik dus niet doe). M\'n site wordt zo\'n beetje elke week geupdate smilie

Site niet geschikt voor alle browsers? Wel hoor smilie Staat alleen dat hij er ANDERS uitziet smilie

Vat dit a.u.b. niet op als een aanval op jullie service, maar als commentaar om jullie service te verbeteren smilie

~Emile

Gepost door: Badeendje - Donderdag 19 oktober om 17:14
profile homepage
Lay-out is niet enkel smaak. We kijken ook naar de kwaliteit van je plaatjes, en de overzichtelijkheid van je webpagina. Bij jou pagina is dat niet echt het geval als je kijkt naar het kleine frame waarin elke pagina tevoorschijn komt.

Bij scripting wordt er ook niet enkel gekeken naar de hoeveelheid, maar naar hoe het gescript is.
Ten eerste gebruik je al geen CSS maar zet je alles gewoon in font tags. De opmaak van je teksten hoor je ook niet in je body-tag te zetten. Je pagina's hoor je ook niet te openen in een iframe.

Wat die taalfouten betreft:
Quote:
- Met deze tweak wordt het opstartproces versneld, omdat alle bestanden dan worden gedefragenteerd.
- Klein programma om de text op je startknop te wijzigen.
- Het contactform is gefixt.

En dan ook nog enkele incorrect opgebouwde zinnen.

'Niet geschikt voor alle browsers' wilt zeggen dat het alleen op 1 enkele browser er goed uitziet maar op andere niet. En dit is duidelijk het geval bij jou site zoals je zelf al vermeldt op je beginpagina.

Ik heb 3 dode links gevonden. Waar?
- http://www.ikku.nl/ (about.htm)
- http://lbjhs.net/pub/flashmovies/winrg.swf (fun.htm)
- http://www.igotroot.net/flash/lolol.swf (wmp.htm)

Dus mij lijkt het dat de commentaar wel klopt en je kan je website steeds aanmelden voor een herkeuring.
Bericht is het laatst aangepast op 19-10 @ 17:17 door Badeendje

Gepost door: Admin [Beheerder] - Donderdag 19 oktober om 17:34
profile homepage
Admin
Ik heb deze site niet gekeurd, maar ik zal toch wat toelichting geven.

Quote:
op 19-10 @ 15:17 schreef Emile
Hey allemaal!
Eerst maar ff bedanken dat jullie de tijd hebben genomen om mijn site te keuren smilie

Om niet al te arrogant over te komen, wil ik direct zeggen dat ik heel goed tegen kritiek kan. Maar dan moet die kritiek wel kloppen. Ik post dit om jullie erop te wijzen, en daardoor dus jullie diensten te verbeteren. Mijn rapport:

[knip]

Om maar te beginnen bij punt 2 (lay-out is smaak), dat het menu onoverzichtelijk is. Er is één startmenu waar álle links zich in bevinden. Dit menu kun je dmv een startknop tevoorschijn halen. Wat is hier nou zo onoverzichtelijk aan?

Je hebt een menu en dan ook nog andere knoppen buiten dat menu, ietwat onoverzichtelijk. Overigens is het punt voor het menu en de navigatie, dus het betreft ook de vele scrollbalken e.d.

Quote:

Punt 3: scripting. Hier heb ik me echt rot om gelachen smilie Mijn site bevat 20kb + aan (java)scripts, en dan wordt er gezegd dat er geen scripting is. Waarom niet? Omdat de keurder naar index.htm heeft gekeken. Sorry, maar iedereen ziet toch dat de index alleen een iframe bevat? Kijk eens naar desktop.htm, en lees maar eens tot </head>. Tot over een half uurtje smilie

Dat het niks is betekent niet dat er niks staat. De scripting bevat vele fouten en ook van java en javascript ben ik geen fan. Stel ik schakel java en javascript uit, dan werkt er niet veel meer op jouw site. Frames zijn ook niet zoekmachine vriendelijk.

Quote:

Taalfouten, tja, ik heb ze niet kunnen vinden. Jullie mischien wel? Graag ff vermelden.

Je maakt in deze ene regel al een taalfout. smilie Op jouw site gebruik je ook engels en nederlands door elkaar, maak hier een keuze tussen. Verder wist ik niet dat "weekveel" een bestaand woord was.

Quote:

Laadtijd: met 20kb/s up -> 6 seconden, zelfs nog eerder. Dat komt omdat ik een refresh tag heb toegevoegd, zodat dial up gebruikers geen verspringende pagina zien, wat nogal stoort.

?

Quote:

Dode links: Geen? Hier heb ik verder niks op aan te merken, spreekt voor zich smilie

Toch wel een paar, punt is aangepast (omhoog).

Quote:

Originaliteit: Ooit vista in html gezien? Vanaf nu wel, eerder niet. Ik vind dit idee eigenlijk origineler dan de zoveelste funsite...

Maar je hebt vista wel nageaapt smilie en de inhoud blijft niet erg origineel.

Quote:

Updates: Kunnen jullie niet zien. Een beetje vaag om hiervan een punt te maken. Updates gebeuren zonder dat jullie het kunnen zien, tenzij de webmaster elke keer post (iets wat ik dus niet doe). M'n site wordt zo'n beetje elke week geupdate smilie

Updates kunnen wij wel degelijk zien.

Quote:

Site niet geschikt voor alle browsers? Wel hoor smilie Staat alleen dat hij er ANDERS uitziet smilie

Je kan bepaalde dingen niet lezen, de site is zeer slecht te bekijken met een andere browser dan IE. Hierover zou ik je door willen verwijzen naar dit topic

Quote:

Vat dit a.u.b. niet op als een aanval op jullie service, maar als commentaar om jullie service te verbeteren smilie

~Emile

Vat dit a.u.b. niet op als een aanval op jouw website, maar als commentaar om de website te verbeteren smilie
Bericht is het laatst aangepast op 19-10 @ 17:36 door Admin
Gepost door: Emile - Vrijdag 20 oktober om 14:27
profile
Die dode links waren nog goed toen ik de site in elkaar zette. Ik kan natuurlijk moeilijk elke dag alles weer controleren.
En de taalfouten, dat heet msn-taal smilie Ik ben geen bedrijf ofzo smilie

Klein frame? Ik hoop dat jullie allemaal weten wat een maximaliseren-knopje doet... smilie

in de javascripts zitten misschien minescule foutjes, maar niet zozeer dat ze het niet doen. Oja, welke digibeet schakelt javascript nou uit dan? Dan moet je ook niet raar opkijken dat elke site er apart uitziet smilie

En hoezo snap je de laadtijd niet? o.O

En updates kunnen jullie niet zien, tenzij m'n site ouder is dan een jaar (voelspriet?). Anders zou ik GRAAG willen weten hoe smilie

-Emile

Gepost door: Badeendje - Vrijdag 20 oktober om 15:21
profile homepage
De dode links controleren is ook je website updaten.
MSN-taal is geen AN dus zien wij dit als taalfouten.

We weten allemaal wat een maximaliserenknopje doet maar het is erg onhandig en met frame bedoelen we je iframe. Dit is niet de goede manier om het te doen.

Een website zonder javascript is veel sneller dan een website met. Daarom is je laadtijd dus ook erg traag, let hier ook op.

Ik hoop dat je nu elk punt begrijpt van je keuring? smilie

Gepost door: Admin [Beheerder] - Vrijdag 20 oktober om 17:10
profile homepage
Admin
Het blijven dode links, je zou ze elke 2 weken kunnen controleren. Wij keuren nu eenmaal op dode links.
Er zijn wel meer taalfouten en ook MSN-taal moedigen wij niet aan, ook hier controleren we nu eenmaal op.
Maximaliseren heeft niet veel nut met dat kleine iframe, die zal niet van grootte veranderen.
Verder zou ik zeggen, verdiep je eens wat in SEO.
Laadtijd heeft met download te maken.
En iedereen kan zien wanneer een pagina aangepast is.

Voor de scripting: validator w3
Voor dode links e.d.: Xenu's Link Sleuth
Gepost door: Ifscode - Zondag 29 oktober om 20:01
profile homepage
Rulez
Niet dat ik wil discussiëren maar ik vind dat ze nog gul zijn met de punten. Omdat de site gewoon vastliep bij mij, (firefox).

Quote:
.
Wat moeten ze anders voorstellen, je zit iedereen af te zeiken!
\\ Edit:
Quote:
Je gebruikt nu de browser Netscape. De site ziet er dan heel anders uit. Ik raad je aan IE te gebruiken.

Waarom zegt hij dat, ik gebruik firefox...
Bericht is het laatst aangepast op 29-10 @ 20:03 door Ifscode
Gepost door: member1002 - Dinsdag 14 november om 19:51
profile
Inderdaad, ik wil me ook nie moeien maar ik vind de site niet heel erg mooi...
Te druk, en tevens krijg je scrollbars...

Pagina : 1